Vackra nz

Alltså det är så himla fint här överallt? Inte för att jag förväntade mig något annat, men idag bestämde jag mig för att gå på museum, tysken hade berättat om en park som ligger precis vid museumet som är jätte fint att promenader i, och jag menar, vi är ju mitt i en storstad så hur naturigt vackert kan de egentligen vara? Men Gud, det var så himla fint, alla träd här är så coola, dom bara sprider sig överallt och deras stammar är så tjocka och vissa rötter är så jävla stora och högt över marken. Låter säkert konstigt men helt ärligt, så vackert. Hittade detta museum och auckland domain som parken hette, ibland kändes det nästan som jag gick lite i en djungel, eller i en skog i sagan om ringen, så coolt. enda som är så jobbigt här är att det är backar överallt, hela staden är verkligen i looper och antingen går du i en lång uppförsbacke eller nedförsbacke. Värsta träningen för en oskyldig liten promenad, men jag svettas, som vanligt, hehe. Museumet var också såå coolt!! Uppskattar museum lite mer nu när jag inte är 16år och rövbakis efter en utekväll i Prag. Det var verkligen så intressant, denna var om ursprungsbefolkningen, utdöda djurarter och nz i krig. Självklart var djuren coolast, det fanns dinosaurier kroppar uppsatta och massa andra coola fåglar och djur, även sjuka insekter, så äckliga men ändå coola. Krigsdelen var så störd, jag blir alltid så känslosam när jag läser om krig förr i tiden, det är så himla sjukt. Jag gick liksom i en sal där det var skrivet namn på varenda litet utrymme på väggen på människor som offrat sig själva i kriget för att försöka bekämpa det. Det är ju helt sjukt!? Vilken tid det var, och här lunkar man och bara tittar på alla krigets offer, galet egentligen. Men en vacker heder för alla dom som kriget tog. det var löjligt mycket ungjävlar där och jag var sååå hungrig när jag var på museumet vilket var väldigt ogenomtänkt, jag ville döda alla ungar jag såg, såååå jävla jobbiga och det ekade verkligen hela museumet när dessa monster skrek. Fan va irriterad jag var, men trots det fick jag mig en väldigt bra upplevelse, så värt det! Sen gick jag till en svinmysig litet fik där i parken. Åt asgod falafel, och hade asfin vy, så himla poetiskt på ngt sätt. Haha, sen vandrade jag omkring lite till i parken tills jah gick hem och däckade i 3 timmar. Helt sjukt vad trött jag var! Nu är jag vaken och försöker planera kvällen lite, får se vad som händer! Vad gör ni??? Önskar så mkt att ni fick jag vad jag ser, sååååå fint! Och om de är såhär fint i en storstad, kan jag bara tänka mig hur öarna och resten av naturen ser ut!
isabell
(Försöker få in bilderna på datorn så ni lan få se men fubkar inte....... Så ledsen :( ska förska lite till )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0