Jakt numero dos

Vart ska jag börja? Är det ens någon ide att försöka förklara? Börjar med att jag trodde aldrig någonsin att jag skulle trivas så sjukt bra som jag gör. Hade verkligen inga förväntningar när jag kom hit, och visst. Det är ett jobb med hästar så självklart skulle jag på ett sätt trivas, men det är så mycket annat som spelar roll utöver det! Alla människor, arbetet, hästarna, hur saker och ting går till, maten, sängarna, allt är så jävla bra. Jag kan verkligen sitta för mig själv och tänka, vad hände egentligen? Åkte jag till Irland eller till paradiset? Haha. Kanske inte riktigt men mja. Iaf!
 
Igår red jag min andra jakt, även denna var helt jävla fantastisk. Red en häst vid namn chico som också är en av mina favoriter och han är verkligen en grym jävla häst. Vi hoppade murar som var 120-130cm höga, plus breda på kanske 80cm. Det var heeeeelt stört! Och jag fick hästen rätt till alla hinder, till allt. Och det bästa av allt var att Oliver (min boss) bad mig rida med honom i fronten, med alla hundar. Och det kändes så sjukt bra, fördelarna med det är att då får man verkligen hoppa dom högsta hindrena och man upplever jakten mer eftersom man är med hundarna. OCH att oliver säger liksom aldrig riktigt till en till sitt face att han tycker att man är duktig, men att han valde mig utöver erfarna jaktryttare att rida med honom i fronten betyder att han verkligen tycker jag gör ett bra jobb! Och det kändes så sjukt jävla skönt och bra. Och alla andra gav mig så mycket beröm. Shit vad bra det var. Så nu gör jag ett nytt inlägg om puben. Kan jag sluta skriva så långt? Förlåt att jag tråkar ut er med mina hästhoror!
Isabell 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0