träning

Som sagt hoppträning för johan lund idag och det gick bra även idag! Hon förvånar mig hela tiden, det känns som har blivit en ny häst, hon har lite eget go i sig och hon försöker verkligen. Vi hoppade en liten bana i slutet idag, och bana var så himla länge sen jag hoppade, men hon klarade det galant!! Johan var nöjd också, hon lyssnade på mig både fram och tillbaka och hon hjälpte även till. Jag är så glad :') Och det är nelly också! Känner det verkligen på henne.
'
Innan varje träning försöker jag inte förvänta mig något alls av henne i princip, istället för att göra tvärtom. Hon får ju mer och mer muskler hela tiden så egentligen borde jag sätta mer press på henne, men jag väntar lite med det. Varför? Jo för att jag i princip bara väntar på den dagen det kommer gå dåligt. För jag vet precis hur det kommer bli, efter tre år med nelly och skador på två av de åren vet jag exakt hur våran uppstart kommer bli. Nu framöver kommer det gå toppen hon kommer utvecklas jätte mycket och det kommer gå kanon. Tills en dag då det går dåligt och efter den träningen har vi då kommit in i våran vanliga svacka och då kommer det gå dåligt en tid framöver. Vad man tycker är dåligt kan man ju diskutera, men känslan kommer inte vara rätt. Och sen igen, kommer vi vara på g och det kommer gå toppen :)
'
Jag hoppas egentligen på att vi ska slippa den svacka men sen så vet jag att en svacka är ibland behövligt för att kunna utvecklas. SÅ bra nu har jag tjötat på tillräckligt om massa bös som förmodligen ingen bryr sig. Bra hej :) haha
Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0