Brrrrr

Har varit ute i stallet i ja vad kan de bli, 3 timmar ungefär! Nu är jag lagom iskall och frusen. Jag och sillen skulle nämligen gå ut och rida när mamma ropar på mig att jag måste gå ut och ta hand om artic (en inakorderingshäst). Jaja, tänkte jag, det är la ingen fara, jag tog min tid när jag bytte om och allt. Men sen när jag väl kommer ut står artic i stallgången helt jävla genomsvettig och darrar och kan knappt stå ordentligt. Då har han ja, sättit sig i halsen kan man säga. Han hade stopp där helt enkelt och kunde inte svälja eller någonting. Usch, han gnor och pep och man riktigt såg hur ont han hade! Till slut kom veterinären men då hade han lugnat sig en del, men han gnor fortfarande lite och till slut så fick dom lös höet som satt fast i halsen på honom. Stackars lilla häst, han såg så himla rädd ut ochman verkligen såg hur ont han hade! Som tur var löste det ju sig. Men det tog ett jävla tag, vi var ju där ute och ledde han i säkert 45 minuter innan veterinären kom.
'
Sen när all drama äntligen var över och alla kunde andas ut över att han fortfarande levde så gick jag och sillen ut och red. Och snacka om att vi har frusit! FYFAN! det var för halt på vägen så vi kunde knappt trava så vi har varit ute och skrittat i 45 minuter. Och snart ska vi till anderstorp för att kolla när olivia rider och tjöta lite med henne och birgitta. Då ska vi alltså stå där i det kalla jävla ridhuset också.. Usch, jag kommer dö!
Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0