förbannade snö!

Klockan 6 imorses ringde mitt alarm och jag fick stiga upp ur min varma säng! Jag och mamma skulle nämligen till axevalla för att nelly och hazel skulle få nya skor. Detta var ett enda äventyr. Påväg ut från våran framfart fastnade vi i en snödriva. KUL! Där fick vi ställa oss och skotta bort snö, till slut kom drängen och hjälpte till och trycka, så vi kom till slut loss. Hela resan i skara gick bra, men sen. Påvägen hem, när vi är nästan i ingången till våran framfart så ser vi en stor jävla snöhög mitt på vägen! Som vi inte kommer förbi, och vi måste ut och skotta bort det.. Jahaja, över nu? Åh nej, påvägen tillbaka in i våran framfartsväg så fastnar vi i samma jävla driva som sist och kommer inte loss. Får lasta ut hästarna gå hem med dom, tack och lov är det bara 100 meter hem, sen får vi gå tillbaka och skotta, och trycka. Nästan hela familjen var ute och tryckte på den jävla bilen och trailern.. Det var kul, i 5 minuter kanske, men vi stod där i 30 minuter, bit för bit kom vi längre fram, men jag lovar vi skottade nästan hela framfartsvägen! HA! Fan va kul de var, och sen ramlade jag flera gånger eftersom det var så halt och drog i mina knän.. haha.. Jaja vi lever och ja, nu är jag lite starkare! Nu är jag både mätt och trött.. Plus att det har börjat snöa ännu mer nu, så jag kommer väll antagligen vara tvungen att vara hemma idag också.. Mitt lov kommer bestå av ensamhet, vila och fastna i snödrivor!
Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0